دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۵۶:۰۸

جزئیات ساخت 10 نفتکش برای ایران

باشگاه خبری فراساحل: این توافقات بخشی از تلاش‌های ایران برای بازگشت به کشتیرانی جهانی پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی در اوایل امسال است، اما تکمیل این سفارش‌ها به تامین مالی آن -که هنوز میسر نشده است- بستگی دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از عصر نفت٬ روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: ایران با یک شرکت کشتیرانی کره جنوبی برای ساخت چند کشتی باری و تانکر نفتی قراردادی به ارزش 2.4 میلیارد دلار امضا کرد. یکی از افراد حاضر در گفت و گوها روز سه شنبه گفت، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفت فلات قاره ایران با شرکت کشتیرانی کره جنوبی درباره سفارشاتی به ارزش 2.4  میلیارد دلار به توافق اولیه دست یافتند.


این توافقات بخشی از تلاشهای ایران برای بازگشت به کشتیرانی جهانی پس از لغو تحریم های بین المللی در اوایل امسال است، اما تکمیل این سفارشها به تامین مالی آن -که هنوز میسر نشده است- بستگی دارد. اگر قراردادهای نفتی با دولت کره جنوبی به نتیجه برسد، سئول می‌تواند ضمانت‌های لازم را به عنوان بیعانه، به شرکت کشتی سازی بدهد. فرد دیگری که در گفت و گوهای سه شنبه حضور داشت، گفت: گزینه های دیگر برای پیش پرداخت ها بحث شده اند و وی انتظار دارد سفارشها تا پایان امسال تکمیل می شود.


خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که تحت عنوان IRISL شناخته می شوند، ناوگانی از کشتی های کانتینری، کشتی فله بر و تانکرها را در اختیار دارد. کشتیرانی ایران تفاهم نام های با شرکت کشتی سازی هیوندای مایپو داکیارد امضا کرده است تا 10 تانکر حمل کالاهای نفتی و دست کم 6 کشتی فله بر [نوعی کشتی تجاری که برای ترابری کالاهای بسته بندی نشده و فلهای به کار گرفته می شود] بسازد. هر تانکر 30 میلیون دلار و هر کشتی فله بر نیز 20 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.



  کد خبر : 1838
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :